EFOP-3.1.6-16-2017-00006 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése
A projekt azonosító száma: EFOP-3.1.6-16-2017-00006 A kedvezményezett neve: Veszprémi Tankerületi Központ Elnyert támogatási összeg: 285.511.607 Ft A projekt megvalósítási időszaka: 2018.09.01. – 2020.08.31. A projekt az Európai Unió támogatásával, az
Intézményünk
1969.08.01. hatállyal a Megyei Tanács Végrehajtó Bizottsága megalapította a Megyei Továbbképzési és Nevelési Tanácsadó Központot. Később ebből lett a városi nevelési tanácsadó, melynek ellátási köre évről évre szélesedett. A Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat 2013.09.01-én átszervezést követően jött létre a járási Nevelési tanácsadók egybeolvadásával.
Intézményünk a korai gyermekkori problémák, tanulással, magatartással összefüggő nehézségek vizsgálatával, terápiájával, tanácsadással segíti a családokat és a partner intézményeket. Jelenleg a 10 tagintézmény közül a veszprémi a legnagyobb, a legtöbb szakembert foglalkoztató bázisintézmény.
A szakmai csapatunkat pszichológusok, gyógypedagógusok, logopédusok, konduktorok, gyógytestnevelők alkotják. Főállású munkatársainkon kívül egyes területeken megbízási szerződéses kollégák is hozzájárulnak a hatékony munkánkhoz. Mindennapi tevékenységeink megszervezését és egyben tartását nagymértékben adminisztrátorunk segíti.
Célunk az, hogy a rászoruló gyermekek, minél korábbi életkorban kapják meg a számukra legmegfelelőbb ellátást. Fontosnak tartjuk a kialakult jó kapcsolatunk megőrzését, ápolását a térségünkben működő köznevelési intézményekkel, hiszen közös célunk gyermekeink minél magasabb színvonalú ellátása.
Pszichológiai ellátás
Pszichológus munkatársaink teamben együttműködve végzik „a nevelési tanácsadást”. Ezen kívül feladatuk a szakértői bizottsági vizsgálatok, mely keretében a tanulási problémák hátterét tárják fel. Feladataik sokrétűek és szerteágazóak. A gyermek többféleképpen is pszichológiai ellátásba kerülhet: szülő jelentkezik, az óvoda vagy iskola küldi, valamint a Megyei Szakértői Bizottság javaslata alapján. néha egyéb – pl. egészségügyi – intézmény közvetítésével
A pszichológiai ellátás többféle probléma esetén vehető igénybe:
- Étkezési zavarok
- Alvással kapcsolatos nehézségek
- Autisztikus tünetek
- Hangulati zavarok, szorongás
- Halál, veszteségélmény feldolgozása
- Magatartászavarok
- Agresszió
- Szobatisztaság
- Kényszeres tünetek
- Tanulási problémák
Gyógypedagógiai fejlesztés
Gyógypedagógusok három területen végzik lelkiismeretes munkájukat.
- nevelési tanácsadás
- korai fejlesztés és gondozás
- szakértői bizottsági tevékenység
Tanév eleji pedagógiai szűrővizsgálatokat végeznek, fejlesztő foglalkozásokat tartanak kiscsoportos formában azoknak a gyermekeknek, akiknek részképességeik fejlesztésére van szükség. Szintén terápiás foglalkozásokat biztosítanak a BTMN diagnózissal rendelkező gyermekek számára, és a beiskolázás előtti iskolaérettségi vizsgálatokban is részt vesznek. Korai fejlesztés és gyógypedagógiai tanácsadás területén pedig 0 és 3 éves kor közötti, illetve még bölcsődébe járó, korai fejlesztésre jogosult kisgyermekeket látnak el. Napi kapcsolatban állnak a különböző intézményekkel, a szülőkkel pedig heti rendszerességgel, vagy bizonyos időközönként fogadóórák keretein belül tudják tartani a kapcsolatot. Szorosan együttműködnek a pszichológus, logopédus, konduktor kollégákkal és egymással.
Logopédiai ellátás
Veszprémben a logopédia egyidős szakszolgálatunkkal. A logopédusok mindig teljes jogú tagjai voltak a Nevelési Tanácsadó teamjének. Ez a mai napig is így van: pszichológus, konduktor, gyógypedagógus kollegákkal való szoros „együttműködés-együttgondolkodás” mindig nagyon inspiráló a számukra. Évente 400-500 gyermek ellátását biztosítják heti rendszerességgel. A kapacitáshiányukat megbízási szerződés keretén belül óraadók segítségével próbálják enyhíteni.
Feladatuk:
- 3 és 5 éves korú gyermekek beszéd- és nyelvi fejlettségének szűrése
- beszédindítás
- beszédhibák, kommunikációs zavarok javítása.
- Az óvodákba kijárva artikulációs zavar, illetve megkésett beszédfejlődés terápiák tartása
- Az intézményben korai fejlesztés keretén belül beszédindítás
- Az iskolás gyermekek logopédiai ellátásának ambuláns keretek közötti biztosítása
Mozgásfejlesztés
A mozgásfejlesztéssel foglalkozó szakembereink (konduktorok, gyógypedagógusok) feladata a korai fejlesztés és gondozás, valamint az óvodás és iskolás korú gyermekek mozgásvizsgálata és fejlesztése. Szükség szerint egyéni vagy csoportos formában történik a gyermekek fejlesztése.
Az ellátás többnyire a szakszolgálat intézményében, ambulánsan történik, azonban ha a szükséges feltételek biztosítottak, külső helyszínen, a gyermekeket ellátó intézményekben is történhet. Korai fejlesztő munkájuk során céljuk az egész család megsegítése. A gyermek fejlődése érdekében folyamatos, intenzív, kölcsönös kommunikáció a leghatékonyabb.
Több évig is kapcsolatban állnak a családokkal, kísérik a fejlődést, melynek során fontos a társszakmákkal való hatékony együttműködés. Munkájuk túlnyúlik a protokolláris kapcsolaton, családok életébe ad bepillantást. Kölcsönösen tanítják egymást az életre, a mindennapok lényeges, lényegtelen dolgai közötti különbségek felfedezésére. A Most-ban élésre.
Gyógytestnevelés
Veszprémben 1989-től működik az iskolai gyógytestnevelés. Gyógytestnevelőink évente 500-600 tanulót látnak el, akiket az iskolaorvos szűr ki és utal gyógytestnevelésre azoknál, akiknél valamilyen mozgásszervi elváltozás vagy enyhe belgyógyászati problémák miatt javasolt a foglalkozásokon való részvétel. Az iskolások szárazföldi órákon kívül úszásórákon is részt vesznek.
Az idei tanévtől kezdve óvodai gyógytestneveléssel bővült a szakszolgálati feladatok köre a prevenciós szemléletet szem előtt tartva. Az óvodás korosztálynál is egyre gyakoribb a mozgásszervi vagy enyhe belgyógyászati elváltozás. 100 kis óvodás gyermek részesül gyógytestnevelés ellátásban a gyermekorvos vagy szakorvos javaslata alapján.
Intézményünkben többféle szakterület összehangolt működését igyekszünk megvalósítani nap, mint nap. A napi rutinunk eltérő, egy közös azonban van bennünk: hogy mindannyian kreatívan, sokszínűen, szaktudásunk legjavát adva igyekszünk előre haladni. Kiemelt feladatunknak és belső igényünknek tartjuk az állandó fejlődést, önképzést, újabb terápiás eljárások elsajátítását, alternatív módszerek alkalmazását. A segítő, empátiás odafordulás mellett folyamatos szakmai megújulásunk biztosítja, hogy hatékonyan járulhassunk hozzá a térségünkben élő gyermekek/tanulók testi, szellemi és lelki jóllétéhez, fejlődéséhez.
Nyitott ajtók
Programok
1) Mit üzennek a „füstjelek? Az eltérő koragyermekkori fejlődésmenet jelzőtünetei
(Előadás bölcsődei kisgyermekgondozóknak)
időpont: 2024.04.22. 7.30-8.30
helyszín: Nemesvámosi Csillagvirág Óvoda és Bölcsőde
előadók: Simák Viktória gyógypedagógus-konduktor és
Szekeres Dóra TANAK-terápia szakirányú okleveles gyógypedagógus
létszám: max.20 fő
2) Interaktív beszélgetés a pedagógiai szakszolgálat pszichológiai ellátásáról óvodapedagógusok részére
időpont: 2024.04.22. 14.00-15.30
helyszín: Ringató Körzeti Óvoda
előadók: Kottyán Edina pedagógiai szakpszichológus és
Csergőffy Dóra klinikai szakpszichológus
létszám: max.30 fő
3) Interaktív kerekasztal beszélgetés óvodapedagógusokkal
időpont: 2024.04.25. 14.00-tól
helyszín: Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
előadók és témáik:
Müllerné Faludi Angéla gyp.-logopédusok: A hallás-beszédészlelés kapcsolata
Molnárné Lányi Ágnes gyp.-logopédusok: A beszéd és a mozgás kapcsolata
Mészáros Bence Marcell gyp-logopédus: Mozgásügyesítés az óvodai csoportokban
létszám: max.25 fő
4) Korai munkacsoport interaktív kerekasztal beszélgetés bölcsődei gondozók és védőnők számára
időpont: 2024.04.24. 13.00-tól
helyszín: Veszprém Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Veszprémi Tagintézménye
előadók: Léber Krisztina Kinga pszichológus
Simák Viktória gyógypedagógus-konduktor,
Szobonya Zsuzsanna gyógypedagógus-logopédus,
Szakács Beatrix gyógypedagógus és szülő-csecsemő konzulens
létszám: max.25 fő
jelentkezés:
időpont: 2024.04.24. 13.00-14.00
helyszín: Veszprém Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Veszprémi Tagintézménye
1. kollégák az óvodai korosztály kapcsán (7-es terem):
Marosvölgyi Boglárka TANAK szakirányú gyógypedagógus
Csékei Kitti TANAK szakirányú gyógypedagógus
2. kollégák az iskolai korosztály kapcsán (6-os terem)
Németh Enikő pszichopedagógiai szakirányú gyógypedagógus
Kapcsos Linda TANAK szakirányú gyógypedagógus és
Trójáné Varga-Kovács Judit TANAK szakirányú gyógypedagógus
jelentkezés:
6) BTMN-SNI „esetek tükrében” (szakértőivélemény, s ami mögötte van)
időpont: 2024.04.24. 16.00
helyszín: Veszprém Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Veszprémi Tagintézménye
előadók: Novák Szilvia pszichológus és
Szekeres Dóra TANAK-terápia szakirányú okleveles gyógypedagógus
létszám: max.25 fő
7) Közösen könnyebb! Szakmaközi beszélgetés és nyitott gyógytestnevelésórák megtekintésének lehetősége
1. időpont: 2024.04.23. 1 órában
helyszín: Nagyvázsonyi Kinizsi Pál Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános
Iskola
2. időpont: 2024.04.26.
helyszín: Deák Ferenc Általános Iskola
órát tartó kolléga: Sáfár Ferenc
létszám: nem limitált
jelentkezés: személyesen Sáfár Ferencél vagy a 06-88/325-061-es telefonszámon
8) Nyitott logopédiai órák szülők számára
időpont: 2024.04.22-26
helyszín: kollégák által ellátott intézmények
kollégák: Vigh Dóra gyógypedagógus-logopédus és
Stangerean Zsanett gyógypedagógus-logopédus
Hajdó Vivien gyógypedagógus-logopédus
Diriczi Dóra gyógypedagógus-logopédus
létszám: gyermekeknként maximum egy érdeklődő szülő
jelentkezés: a logopédusoknál személyesen
- személyesen:
Veszprém Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Veszprémi Tagintézményében
8200 Veszprém, Lóczy L. u. 22. - Levelezési címen: VVPSZ Veszprémi Tagintézménye 8200 Veszprém, Lóczy L. u. 22.
- Szakértői vizsgálatra való jelentkezést e-mailben, illetve telefonon nem áll módunkban befogadni!
Az Intézmények részéről: a vizsgálati kérelmet csak a szülő beleegyezésével, az erre a célra rendszeresített vizsgálatkérő formanyomtatvány (Szakértői vélemény iránti kérelem 15/2013 (II.26.) EMMI rendelet 1. sz. melléklete) kézhezvétele után áll módunkban elfogadni. (Levelezési cím: VMPSZ Veszprémi Tagintézménye 8200 Veszprém, Lóczy L. u. 22.)
A jelentkezést követően a Pedagógiai Szakszolgálat munkatársaival előzőleg egyeztetett időpontban kerül sor az első személyes találkozásra a gyermekkel és a szülővel. Ennek során a szakember a szülővel egyetértésben meghatározza a fejlesztést vagy – amennyiben szükséges – a terápia legfőbb céljait, teendőit és időkeretét; szakvéleményt állít ki a szakvizsgálatot kezdeményező intézmény részére.
A pedagógiai szakszolgálat előjegyzéses rendszerben nyújt szolgáltatást. Az előjegyzésbe vétel személyesen, ímélben vagy írásban (gondviselői aláírással) kérhető.
Bánd
Barnag
Eplény
Hajmáskér
Hárskút
Herend
Hidegkút
Márkó
Mencshely
Nagyvázsony
Nemesvámos
Pula
Sóly
Szentgál
Szentkirályszabadja
Tótvázsony
Veszprém
Veszprémfajsz
Vöröstó
Szekeres Dóra | Tagintézmény igazgató
Tanulásban akadályozottak és terápia szakos okleveles gyógypedagógus |
Marosvölgyi Boglárka | mb. tagintézmény igazgató-helyettes
Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus |
Bondárné Takács Zsuzsanna | Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus |
Brasch Renáta | Gyógypedagógus-logopédus |
Buriánné Tóth Kitti Inez | Konduktor |
Csergőffy Dóra | Klinikai szakpszichológus |
Csősziné Molnár Katalin | Fejlesztőpedagógus |
Diriczi Dóra | Gyógypedagógus-logopédus |
Hencsei László | Gyógytestnevelő |
Kádár Renátó | Gyógytestnevelő |
Kottyán Edina | Pedagógiai szakpszichológus |
Léber Krisztina Kinga | Pszichológus |
Mészáros Bence Marcell | Gyógypedagógus-logopédus |
Molnárné Lányi Ágnes | Gyógypedagógus-logopédus |
Nagy Patrik | Gyógytestnevelő |
Novothnyné Balogh Mária | Gyógytestnevelő tanár |
Orbán-Csékei Kitti | Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus |
Pass Patrícia Lilla | Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus |
Rádli-Csertán Enikő | Gyógypedagógus-logopédus |
Ruzsonyi-Novák Szilvia | Pszichológus |
Sarlós Napsugár |
|
Sebestyén Dóra Virág | Pszichológus |
Simák Viktória | Konduktor |
Stangerean Zsanett | Gyógypedagógus-logopédus |
Szakács Beatrix | Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus, integrált szülő-csecsemő konzulens |
Szobonya Zsuzsanna | Gyógypedagógus-logopédus |
Trójáné Varga-Kovács Judit | Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus |
Varsányiné Nagy Gabriella | Gyógytestnevelő |
Vigh Dóra | Gyógypedagógus-logopédus |
Weisz-Petróczi Anna | Pszichológus |
1. Hova
kell menni vizsgálatra?8200
Veszprém, Lóczy Lajos utca 22.(Amennyiben a gyermek már rendelkezik SNI diagnózissal, akkor a Székhelyintézménybe kell menni, a behívó fejlécén olvasható címre.)
2. Mit vigyünk magunkkal a gyermekünk vizsgálatra?
– Az értesítést,
– elvált szülők esetén a bírói végzést, ami igazolja a szülői jogok gyakorlását,
– a gyermek oktatási azonosító számát (Az óvodát még meg nem kezdő gyerekek
nem rendelkeznek ilyennel.),
– TAJ számot,
– korábbi vizsgálati véleményt, amennyiben az nem a mi tagintézményünkben
készült,
– tanulási problémák esetén: iskolai füzeteket, előző évi/félévi bizonyítványt
vagy fénymásolatát.
– Amennyiben a gyermek bármilyen segédeszközt használ (szemüveg,
hallókészülék), akkor azokkal együtt jöjjenek a vizsgálatra
– A szünetre enni, inni valót célszerű hozni a gyermeknek3.
Milyen
dokumentumokat kell benyújtanom, ha felnőtt vizsgálatot szeretnék kérvényezni?
– szakértői vizsgálat iránti kérelem (letölthető a
honlapról)
– általános iskolai, középiskolai
bizonyítványok, felsőoktatási index másolata
– tanfolyami végzettség másolata, érettségi bizonyítvány másolata
– tanulói/hallgatói jogviszony igazolása
– korábbi szakértői vélemények, szakorvosi vélemények, leletek
– hat hónapnál nem régebbi látás és hallás vizsgálat eredményei
– friss szaktanári vélemény
– saját jellemzés4.
Hogyan
kérhetek szakértői vizsgálatot/felülvizsgálatot?
A
letölthető dokumentumok között megtalálható vizsgálati kérelem részletes
kitöltésével és benyújtásával.5. Kérheti
az óvoda/iskola/gyermekorvos/védőnő a vizsgálatot a beleegyezésem nélkül?
Nem.6.
Kérhetem
én, szülőként a gyermekem vizsgálatát az óvoda/iskola/gyermekorvos nélkül?
Igen.7.
Miért
nem kérhetek telefonon/emailben időpontot a vizsgálatra?
A vizsgálatra való jelentkezést kizárólag a szülő (nagykorú esetén a saját)
aláírásával ellátott, részletesen kitöltött I.sz.nyilatkozat benyújtásával
lehetséges. Az e-mailben benyújtott dokumentumok sokszor nem jól olvashatók és
nem ellenőrizhető az aláírás sem.8.
Mi
történik, ha nem megyünk el a vizsgálatra?
Fontos, hogy minél előbb jelezzék az elmaradás okát
(pl.megbetegedés).
Ha jelzés nélkül nem jelennek meg a vizsgálaton, akkor két hiányzás után
értesítjük a Veszprémi Tankerületi Központot, és közigazgatási hatósági eljárás
veszi kezdetét, melyben a tankerület kötelezi a szülőt a vizsgálaton való megjelenésre.9.
Mi
történik, ha a vizsgálat idejére megbetegszik a gyermekem?
Kérjük mielőbb jelezz számunkra, hogy gyermeke megbeteged. Természetesen kap
majd egy új időpontot. Betegen ne hozza el vizsgálatra!10.
Mit
tegyek, ha nem akarom, hogy a gyermekem a következő szeptemberben iskolát
kezdjen?
Január elején kell kérvényezni az Oktatási Hivatalhoz benyújtott
dokumentumokkal, a gyermek további egy évig tartó óvodai nevelését.11.
Hány
évente kell jönni felülvizsgálatra?
Az első
vizsgálatot követően egy év múlva, majd a gyermek 10. életévéig kétévente,
utána a 16.életévéig 3 évente.
A 16.életév betöltését követően hivatalból elrendelt felülvizsgálat nem
szükséges.12.
Milyen
hosszú egy vizsgálat?
A vizsgálat hossza a gyermek problémakörének tükrében változik. Általában az
első vizsgálat 2*1.5 óra (8.00-9.30-ig majd 10.00-11.30-ig egy hosszabb
szünettel a közepén), míg a felülvizsgálat általában 1.5 óra hosszú. A szülő
tájékoztatása a vizsgálatot követő szakmai megbeszélés után történik.13.
Mikor
szükséges kiegészítő vizsgálat?
Amennyiben a vizsgálat során felmerül annak pontosítása, ami más szakembert
igényel. Ilyen lehet például a logopédiai-, mozgás-, vagy figyelemvizsgálat is.
Esetenként szakorvosi (látás, hallás…) vizsgálat is javasolt.14.
Mit
jelent a BTMN és az SNI?
BTMN -> Beilleszkedési, Tanulási, Magatartási, Nehézség-et
jelent. Különleges bánásmódot igénylő gyermekek. Alapvetően nem tartós, enyhébb
nehézségeket okoz ezen a három területen.
SNI -> Sajátos Nevelési Igény-t jelent15.
Kérhetem
e előbb a felülvizsgálatot, mint, ami a szakvéleményben javasolt?
Soron kívüli felülvizsgálatot kérhet a törvényes képviselő, illetve szülő /gyám
beleegyezésével az intézmény abban az esetben, ha az utolsó vizsgálat időpontja
után minimum fél év eltelt és még minimum fél év van a kijelölt
felülvizsgálatig.16.
Mi történik, ha beadtam a
vizsgálati kérelmet, de meggondoltam magam és mégsem akarom elvinni a
gyermekem?–
Amennyiben
az intézmény együttműködése nélkül adta be a kérelmet, írásos lemondó
nyilatkozat benyújtásával mondhat le róla.–
Amennyiben
az intézménnyel közösen nyújtották be, az intézmény és a szülők együttes
lemondása szükséges.17. Mit
tehetek, ha nem értek egyet a szakértőivéleménnyel?
A
vizsgálat napján is van lehetőség arra, hogy a törvényes képviselő ne fogadja
el a vizsgálat eredményét.
Amennyiben akkor elfogadta, a szakértői vélemény kézhezvételét követő 15 napon
belül írásban fellebbezhet az illetékes tankerületi központ felé.18. Mind
a két szülőnek el kell kísérnie a gyermeket a vizsgálatra?
A vizsgálat megkezdéséhez mind a két
szülő szükséges, azonban, ha csak az egyik tud eljönni, akkor a megjelent szülő
képviselheti a távolmaradót. Arról egy nyilatkozatot kell aláírni, hogy
jogosult a távollévő szülő képviseletére.19. Elviheti
e a nagymama/szomszéd/testvér a gyermeket a vizsgálatra?
Nem! Mindenképpen, legalább az egyik
szülő/hivatalos gyám jelenléte szükséges!20. Szükséges
a szülő megjelenése, ha a gyermek már elmúlt 18 éves?
Nem.21. Megtekinthetem,
lefényképezhetem, haza vihetem a vizsgálólapokat?
A vizsgálati lapok megtekintésére van
mód a vizsgálatot követően, azonban sem lefényképezni, sem lefénymásolni, sem
haza vinni nem lehetséges.22.
Kitől kaphatja meg a gyermekem a
javasolt fejlesztést?–
A
koraifejlesztésre és gondozásra jogosultak ellátását intézményünk szakemberei
végzik.–
A
fenntartó az óvodában heti 11 órás időkeretben köteles megszervezni a BTMN-el
küzdő gyermekek fejlesztését. (Nkt.2011.évi CXC. törv.8§(3)–
Az
általános iskola és a középiskola köteles megszervezni a tanuló heti kötelező
óraszámán túl, a BTMN tanulók számára differenciáló fejlesztést biztosító 1-3
fős foglalkozásokat. (Nkt.2011.évi CXC.törv. 21.§(5))23.
Mi a különbség a készségfejlesztés
és a korrepetálás/felzárkóztatás között?
A tantárgyi felzárkóztatást a megfelelő szakképzettségű pedagógus, a
készségfejlesztést a fejlesztőpedagógus, a gyógypedagógiai terápiát a
gyógypedagógus végzi.
Tantárgyi felzárkóztatásra megfelelő készségek esetén van szükség, amikor a
gyermek hiányosságai a tananyagban való elmaradás, a gyakorlás vagy
motiválatlanság hiánya miatt van.
Készségfejlesztésre/gyógypedagógiai terápiára valamely készség fejlődésének
elmaradása, kialakulatlansága miatt van szükség.24.
Lemondhatok e a gyermekem számára
javasolt fejlesztésekről/terápiáról? Vihetem e magánfejlesztésre?
A szülő nem mondhat le ezekről, mert ezek a gyermek számára alanyi jogon
járnak. Mindemellett természetesen nincs akadálya, hogy magán úton is kapjon fejlesztést
a gyermek, erről azonban érdemes mind a két szakembert értesíteni.25.
Hogyan érvényesíthetem a szakértői
véleményben foglalt javaslatokat/könnyítéseket/mentességet?
A szakértői véleményben foglaltak hatályosak és kötelező érvényűek. Az óvoda/iskolai
igazgatója minderről határozatot hoz.26. Meddig
érvényes a szakértői vélemény?
A felülvizsgálat
idejéig, illetve a felülvizsgálat eredményeiről készült szakértői vélemény
elkészültéig érvényes. A legutolsó kontrollvizsgálat után (a tanuló elmúlt 16
éves) a tanuló középiskolai tanulmányainak végiéig érvényesek a BTMN
diagnózisról szóló szakértői vélemények. (Az SNI diagnózist tartalmazók a
fiatal felsőfokú tanulmányainak végéig érvényesíthetők.)27. Ki
kaphat tantárgyi mentességet? Hogyan lehet ezt kérni?
Első
körben a járási pedagógiai szakszolgálathoz kell szakértői vizsgálat iránti
kérelmet benyújtani. Abban az esetben, ha felmerül a tanulási zavar megléte,
sajátos nevelési igény megállapítása miatt a tanuló további vizsgálatát
kezdeményezzük a megyei szakértői bizottságnál. Tantárgyi mentességet a megyei
szakértői bizottság adhat tanulási zavar bizonyossága esetén.28.
Hogyan pótolhatom az elvesztett
szakértői véleményt?
Telefonon/e-mailben/személyesen/postai úton is kérhet tőlünk 25 évnél nem
régebbi szakértői véleményéről hivatalos másolatot.
Támogatóink nevére kattintva olvashatnak a közösen teremtett értékekről, a kapott ajándékokról, élményekről.
Köszönjük szépen a támogatást!
