Intézményünk
1969.08.01. hatállyal a Megyei Tanács Végrehajtó Bizottsága megalapította a Megyei Továbbképzési és Nevelési Tanácsadó Központot. Később ebből lett a városi nevelési tanácsadó, melynek ellátási köre évről évre szélesedett. A Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat 2013.09.01-én átszervezést követően jött létre a járási Nevelési tanácsadók egybeolvadásával.
Intézményünk a korai gyermekkori problémák, tanulással, magatartással összefüggő nehézségek vizsgálatával, terápiájával, tanácsadással segíti a családokat és a partner intézményeket. Jelenleg a 10 tagintézmény közül a veszprémi a legnagyobb, a legtöbb szakembert foglalkoztató bázisintézmény.
A szakmai csapatunkat pszichológusok, gyógypedagógusok, logopédusok, konduktorok, gyógytestnevelők alkotják. Főállású munkatársainkon kívül egyes területeken megbízási szerződéses kollégák is hozzájárulnak a hatékony munkánkhoz. Mindennapi tevékenységeink megszervezését és egyben tartását nagymértékben adminisztrátorunk segíti.
Célunk az, hogy a rászoruló gyermekek, minél korábbi életkorban kapják meg a számukra legmegfelelőbb ellátást. Fontosnak tartjuk a kialakult jó kapcsolatunk megőrzését, ápolását a térségünkben működő köznevelési intézményekkel, hiszen közös célunk gyermekeink minél magasabb színvonalú ellátása.
Pszichológiai ellátás
Pszichológus munkatársaink teamben együttműködve végzik „a nevelési tanácsadást”. Ezen kívül feladatuk a szakértői bizottsági vizsgálatok, mely keretében a tanulási problémák hátterét tárják fel. Feladataik sokrétűek és szerteágazóak. A gyermek többféleképpen is pszichológiai ellátásba kerülhet: szülő jelentkezik, az óvoda vagy iskola küldi, valamint a Megyei Szakértői Bizottság javaslata alapján. néha egyéb – pl. egészségügyi – intézmény közvetítésével
A pszichológiai ellátás többféle probléma esetén vehető igénybe:
- Étkezési zavarok
- Alvással kapcsolatos nehézségek
- Autisztikus tünetek
- Hangulati zavarok, szorongás
- Halál, veszteségélmény feldolgozása
- Magatartászavarok
- Agresszió
- Szobatisztaság
- Kényszeres tünetek
- Tanulási problémák
Gyógypedagógiai fejlesztés
Gyógypedagógusok három területen végzik lelkiismeretes munkájukat.
- nevelési tanácsadás
- korai fejlesztés és gondozás
- szakértői bizottsági tevékenység
Tanév eleji pedagógiai szűrővizsgálatokat végeznek, fejlesztő foglalkozásokat tartanak kiscsoportos formában azoknak a gyermekeknek, akiknek részképességeik fejlesztésére van szükség. Szintén terápiás foglalkozásokat biztosítanak a BTMN diagnózissal rendelkező gyermekek számára, és a beiskolázás előtti iskolaérettségi vizsgálatokban is részt vesznek. Korai fejlesztés és gyógypedagógiai tanácsadás területén pedig 0 és 3 éves kor közötti, illetve még bölcsődébe járó, korai fejlesztésre jogosult kisgyermekeket látnak el. Napi kapcsolatban állnak a különböző intézményekkel, a szülőkkel pedig heti rendszerességgel, vagy bizonyos időközönként fogadóórák keretein belül tudják tartani a kapcsolatot. Szorosan együttműködnek a pszichológus, logopédus, konduktor kollégákkal és egymással.
Logopédiai ellátás
Veszprémben a logopédia egyidős szakszolgálatunkkal. A logopédusok mindig teljes jogú tagjai voltak a Nevelési Tanácsadó teamjének. Ez a mai napig is így van: pszichológus, konduktor, gyógypedagógus kollegákkal való szoros „együttműködés-együttgondolkodás” mindig nagyon inspiráló a számukra. Évente 400-500 gyermek ellátását biztosítják heti rendszerességgel. A kapacitáshiányukat megbízási szerződés keretén belül óraadók segítségével próbálják enyhíteni.
Feladatuk:
- 3 és 5 éves korú gyermekek beszéd- és nyelvi fejlettségének szűrése
- beszédindítás
- beszédhibák, kommunikációs zavarok javítása.
- Az óvodákba kijárva artikulációs zavar, illetve megkésett beszédfejlődés terápiák tartása
- Az intézményben korai fejlesztés keretén belül beszédindítás
- Az iskolás gyermekek logopédiai ellátásának ambuláns keretek közötti biztosítása
Mozgásfejlesztés
A mozgásfejlesztéssel foglalkozó szakembereink (konduktorok, gyógypedagógusok) feladata a korai fejlesztés és gondozás, valamint az óvodás és iskolás korú gyermekek mozgásvizsgálata és fejlesztése. Szükség szerint egyéni vagy csoportos formában történik a gyermekek fejlesztése.
Az ellátás többnyire a szakszolgálat intézményében, ambulánsan történik, azonban ha a szükséges feltételek biztosítottak, külső helyszínen, a gyermekeket ellátó intézményekben is történhet. Korai fejlesztő munkájuk során céljuk az egész család megsegítése. A gyermek fejlődése érdekében folyamatos, intenzív, kölcsönös kommunikáció a leghatékonyabb.
Több évig is kapcsolatban állnak a családokkal, kísérik a fejlődést, melynek során fontos a társszakmákkal való hatékony együttműködés. Munkájuk túlnyúlik a protokolláris kapcsolaton, családok életébe ad bepillantást. Kölcsönösen tanítják egymást az életre, a mindennapok lényeges, lényegtelen dolgai közötti különbségek felfedezésére. A Most-ban élésre.
Gyógytestnevelés
Veszprémben 1989-től működik az iskolai gyógytestnevelés. Gyógytestnevelőink évente 500-600 tanulót látnak el, akiket az iskolaorvos szűr ki és utal gyógytestnevelésre azoknál, akiknél valamilyen mozgásszervi elváltozás vagy enyhe belgyógyászati problémák miatt javasolt a foglalkozásokon való részvétel. Az iskolások szárazföldi órákon kívül úszásórákon is részt vesznek.
Az idei tanévtől kezdve óvodai gyógytestneveléssel bővült a szakszolgálati feladatok köre a prevenciós szemléletet szem előtt tartva. Az óvodás korosztálynál is egyre gyakoribb a mozgásszervi vagy enyhe belgyógyászati elváltozás. 100 kis óvodás gyermek részesül gyógytestnevelés ellátásban a gyermekorvos vagy szakorvos javaslata alapján.
Intézményünkben többféle szakterület összehangolt működését igyekszünk megvalósítani nap, mint nap. A napi rutinunk eltérő, egy közös azonban van bennünk: hogy mindannyian kreatívan, sokszínűen, szaktudásunk legjavát adva igyekszünk előre haladni. Kiemelt feladatunknak és belső igényünknek tartjuk az állandó fejlődést, önképzést, újabb terápiás eljárások elsajátítását, alternatív módszerek alkalmazását. A segítő, empátiás odafordulás mellett folyamatos szakmai megújulásunk biztosítja, hogy hatékonyan járulhassunk hozzá a térségünkben élő gyermekek/tanulók testi, szellemi és lelki jóllétéhez, fejlődéséhez.
Nyitott ajtók
Programok
1) Mit üzennek a „füstjelek? Az eltérő koragyermekkori fejlődésmenet jelzőtünetei
(Előadás bölcsődei kisgyermekgondozóknak)
időpont: 2024.04.22. 7.30-8.30
helyszín: Nemesvámosi Csillagvirág Óvoda és Bölcsőde
előadók: Simák Viktória gyógypedagógus-konduktor és
Szekeres Dóra TANAK-terápia szakirányú okleveles gyógypedagógus
létszám: max.20 fő
2) Interaktív beszélgetés a pedagógiai szakszolgálat pszichológiai ellátásáról óvodapedagógusok részére
időpont: 2024.04.22. 14.00-15.30
helyszín: Ringató Körzeti Óvoda
előadók: Kottyán Edina pedagógiai szakpszichológus és
Csergőffy Dóra klinikai szakpszichológus
létszám: max.30 fő
3) Interaktív kerekasztal beszélgetés óvodapedagógusokkal
időpont: 2024.04.25. 14.00-tól
helyszín: Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
előadók és témáik:
Müllerné Faludi Angéla gyp.-logopédusok: A hallás-beszédészlelés kapcsolata
Molnárné Lányi Ágnes gyp.-logopédusok: A beszéd és a mozgás kapcsolata
Mészáros Bence Marcell gyp-logopédus: Mozgásügyesítés az óvodai csoportokban
létszám: max.25 fő
4) Korai munkacsoport interaktív kerekasztal beszélgetés bölcsődei gondozók és védőnők számára
időpont: 2024.04.24. 13.00-tól
helyszín: Veszprém Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Veszprémi Tagintézménye
előadók: Léber Krisztina Kinga pszichológus
Simák Viktória gyógypedagógus-konduktor,
Szobonya Zsuzsanna gyógypedagógus-logopédus,
Szakács Beatrix gyógypedagógus és szülő-csecsemő konzulens
létszám: max.25 fő
jelentkezés:
időpont: 2024.04.24. 13.00-14.00
helyszín: Veszprém Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Veszprémi Tagintézménye
1. kollégák az óvodai korosztály kapcsán (7-es terem):
Marosvölgyi Boglárka TANAK szakirányú gyógypedagógus
Csékei Kitti TANAK szakirányú gyógypedagógus
2. kollégák az iskolai korosztály kapcsán (6-os terem)
Németh Enikő pszichopedagógiai szakirányú gyógypedagógus
Kapcsos Linda TANAK szakirányú gyógypedagógus és
Trójáné Varga-Kovács Judit TANAK szakirányú gyógypedagógus
jelentkezés:
6) BTMN-SNI „esetek tükrében” (szakértőivélemény, s ami mögötte van)
időpont: 2024.04.24. 16.00
helyszín: Veszprém Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Veszprémi Tagintézménye
előadók: Novák Szilvia pszichológus és
Szekeres Dóra TANAK-terápia szakirányú okleveles gyógypedagógus
létszám: max.25 fő
7) Közösen könnyebb! Szakmaközi beszélgetés és nyitott gyógytestnevelésórák megtekintésének lehetősége
1. időpont: 2024.04.23. 1 órában
helyszín: Nagyvázsonyi Kinizsi Pál Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános
Iskola
2. időpont: 2024.04.26.
helyszín: Deák Ferenc Általános Iskola
órát tartó kolléga: Sáfár Ferenc
létszám: nem limitált
jelentkezés: személyesen Sáfár Ferencél vagy a 06-88/325-061-es telefonszámon
8) Nyitott logopédiai órák szülők számára
időpont: 2024.04.22-26
helyszín: kollégák által ellátott intézmények
kollégák: Vigh Dóra gyógypedagógus-logopédus és
Stangerean Zsanett gyógypedagógus-logopédus
Hajdó Vivien gyógypedagógus-logopédus
Diriczi Dóra gyógypedagógus-logopédus
létszám: gyermekeknként maximum egy érdeklődő szülő
jelentkezés: a logopédusoknál személyesen
- személyesen:
Veszprém Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Veszprémi Tagintézményében
8200 Veszprém, Lóczy L. u. 22. - Levelezési címen: VVPSZ Veszprémi Tagintézménye 8200 Veszprém, Lóczy L. u. 22.
- Szakértői vizsgálatra való jelentkezést e-mailben, illetve telefonon nem áll módunkban befogadni!
Az Intézmények részéről: a vizsgálati kérelmet csak a szülő beleegyezésével, az erre a célra rendszeresített vizsgálatkérő formanyomtatvány (Szakértői vélemény iránti kérelem 15/2013 (II.26.) EMMI rendelet 1. sz. melléklete) kézhezvétele után áll módunkban elfogadni. (Levelezési cím: VMPSZ Veszprémi Tagintézménye 8200 Veszprém, Lóczy L. u. 22.)
A jelentkezést követően a Pedagógiai Szakszolgálat munkatársaival előzőleg egyeztetett időpontban kerül sor az első személyes találkozásra a gyermekkel és a szülővel. Ennek során a szakember a szülővel egyetértésben meghatározza a fejlesztést vagy – amennyiben szükséges – a terápia legfőbb céljait, teendőit és időkeretét; szakvéleményt állít ki a szakvizsgálatot kezdeményező intézmény részére.
A pedagógiai szakszolgálat előjegyzéses rendszerben nyújt szolgáltatást. Az előjegyzésbe vétel személyesen, ímélben vagy írásban (gondviselői aláírással) kérhető.
Vizsgálati kérelmek
- Anamnézis iskolás gyermekek számára
- Anamnézis óvodás gyermekek számára
- Pszichológiai ellátás iránti kérelem
- Pedagógiai ellátás iránti kérelem
- Vizsgálati kérelem szakértői vizsgálathoz adatkezelési nyilatkozattal
Házirend
Szülőknek ajánló
Logopédia
- Logopédiai segédanyag
- Szófaragó lassan induló beszéd esetén
- Tanácsadófüzet nem beszélő gyermekek szüleinek
Gyógypedagógia
Bánd
Barnag
Eplény
Hajmáskér
Hárskút
Herend
Hidegkút
Márkó
Mencshely
Nagyvázsony
Nemesvámos
Pula
Sóly
Szentgál
Szentkirályszabadja
Tótvázsony
Veszprém
Veszprémfajsz
Vöröstó
Szekeres Dóra | mb. tagintézmény igazgató Tanulásban akadályozottak és terápia szakos okleveles gyógypedagógus |
Marosvölgyi Boglárka | mb tagintézmény igazgató-helyettes Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus |
Bálint Virág Kata | Gyógypedagógus-logopédus |
Bondárné Takács Zsuzsanna | Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus |
Brasch Renáta | Gyógypedagógus-logopédus |
Buriánné Tóth Kitti Inez | Konduktor |
Csékei Kitti | Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus |
Csergőffy Dóra | Klinikai szakpszichológus |
Diriczi Dóra | Gyógypedagógus-logopédus |
Hencsei László | Gyógytestnevelő |
Kádár Renátó | Gyógytestnevelő |
Kottyán Edina | Pedagógiai szakpszichológus |
Léber Krisztina Kinga | Pszichológus |
Mészáros Bence Marcell | Gyógypedagógus-logopédus |
Mikus Zsuzsanna | Óvodapedagógus, gyógytestnevelő |
Molnárné Lányi Ágnes | Gyógypedagógus-logopédus |
Müllerné Faludi Angéla | Gyógypedagógus-logopédus, fejlesztőpedagógus |
Nagy Patrik | Gyógytestnevelő |
Németh Enikő Katalin | Pszichopedagógia szakos gyógypedagógus |
Novák Szilvia | Pszichológus |
Novothnyné Balogh Mária | Gyógytestnevelő tanár |
Pass Patrícia | Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus |
Rádli-Csertán Enikő | Gyógypedagógus-logopédus |
Sáfár Ferenc | Gyógytornász |
Sebestyén Dóra | Pszichológus |
Simák Viktória | Konduktor |
Stangerean Zsanett | Gyógypedagógus-logopédus |
Szakács Beatrix | Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus, integrált szülő-csecsemő konzulens |
Szobonya Zsuzsanna | Gyógypedagógus-logopédus |
Trójáné Varga-Kovács Judit | Tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus |
Varsányiné Nagy Gabriella | Gyógytestnevelő |
Vigh Dóra | Gyógypedagógus-logopédus |
Weisz-Petróczi Anna | Pszichológus |
1. Hova
kell menni vizsgálatra?8200
Veszprém, Lóczy Lajos utca 22.(Amennyiben a gyermek már rendelkezik SNI diagnózissal, akkor a Székhelyintézménybe kell menni, a behívó fejlécén olvasható címre.)
2. Mit vigyünk magunkkal a gyermekünk vizsgálatra?
– Az értesítést,
– elvált szülők esetén a bírói végzést, ami igazolja a szülői jogok gyakorlását,
– a gyermek oktatási azonosító számát (Az óvodát még meg nem kezdő gyerekek
nem rendelkeznek ilyennel.),
– TAJ számot,
– korábbi vizsgálati véleményt, amennyiben az nem a mi tagintézményünkben
készült,
– tanulási problémák esetén: iskolai füzeteket, előző évi/félévi bizonyítványt
vagy fénymásolatát.
– Amennyiben a gyermek bármilyen segédeszközt használ (szemüveg,
hallókészülék), akkor azokkal együtt jöjjenek a vizsgálatra
– A szünetre enni, inni valót célszerű hozni a gyermeknek3.
Milyen
dokumentumokat kell benyújtanom, ha felnőtt vizsgálatot szeretnék kérvényezni?
– szakértői vizsgálat iránti kérelem (letölthető a
honlapról)
– általános iskolai, középiskolai
bizonyítványok, felsőoktatási index másolata
– tanfolyami végzettség másolata, érettségi bizonyítvány másolata
– tanulói/hallgatói jogviszony igazolása
– korábbi szakértői vélemények, szakorvosi vélemények, leletek
– hat hónapnál nem régebbi látás és hallás vizsgálat eredményei
– friss szaktanári vélemény
– saját jellemzés4.
Hogyan
kérhetek szakértői vizsgálatot/felülvizsgálatot?
A
letölthető dokumentumok között megtalálható vizsgálati kérelem részletes
kitöltésével és benyújtásával.5. Kérheti
az óvoda/iskola/gyermekorvos/védőnő a vizsgálatot a beleegyezésem nélkül?
Nem.6.
Kérhetem
én, szülőként a gyermekem vizsgálatát az óvoda/iskola/gyermekorvos nélkül?
Igen.7.
Miért
nem kérhetek telefonon/emailben időpontot a vizsgálatra?
A vizsgálatra való jelentkezést kizárólag a szülő (nagykorú esetén a saját)
aláírásával ellátott, részletesen kitöltött I.sz.nyilatkozat benyújtásával
lehetséges. Az e-mailben benyújtott dokumentumok sokszor nem jól olvashatók és
nem ellenőrizhető az aláírás sem.8.
Mi
történik, ha nem megyünk el a vizsgálatra?
Fontos, hogy minél előbb jelezzék az elmaradás okát
(pl.megbetegedés).
Ha jelzés nélkül nem jelennek meg a vizsgálaton, akkor két hiányzás után
értesítjük a Veszprémi Tankerületi Központot, és közigazgatási hatósági eljárás
veszi kezdetét, melyben a tankerület kötelezi a szülőt a vizsgálaton való megjelenésre.9.
Mi
történik, ha a vizsgálat idejére megbetegszik a gyermekem?
Kérjük mielőbb jelezz számunkra, hogy gyermeke megbeteged. Természetesen kap
majd egy új időpontot. Betegen ne hozza el vizsgálatra!10.
Mit
tegyek, ha nem akarom, hogy a gyermekem a következő szeptemberben iskolát
kezdjen?
Január elején kell kérvényezni az Oktatási Hivatalhoz benyújtott
dokumentumokkal, a gyermek további egy évig tartó óvodai nevelését.11.
Hány
évente kell jönni felülvizsgálatra?
Az első
vizsgálatot követően egy év múlva, majd a gyermek 10. életévéig kétévente,
utána a 16.életévéig 3 évente.
A 16.életév betöltését követően hivatalból elrendelt felülvizsgálat nem
szükséges.12.
Milyen
hosszú egy vizsgálat?
A vizsgálat hossza a gyermek problémakörének tükrében változik. Általában az
első vizsgálat 2*1.5 óra (8.00-9.30-ig majd 10.00-11.30-ig egy hosszabb
szünettel a közepén), míg a felülvizsgálat általában 1.5 óra hosszú. A szülő
tájékoztatása a vizsgálatot követő szakmai megbeszélés után történik.13.
Mikor
szükséges kiegészítő vizsgálat?
Amennyiben a vizsgálat során felmerül annak pontosítása, ami más szakembert
igényel. Ilyen lehet például a logopédiai-, mozgás-, vagy figyelemvizsgálat is.
Esetenként szakorvosi (látás, hallás…) vizsgálat is javasolt.14.
Mit
jelent a BTMN és az SNI?
BTMN -> Beilleszkedési, Tanulási, Magatartási, Nehézség-et
jelent. Különleges bánásmódot igénylő gyermekek. Alapvetően nem tartós, enyhébb
nehézségeket okoz ezen a három területen.
SNI -> Sajátos Nevelési Igény-t jelent15.
Kérhetem
e előbb a felülvizsgálatot, mint, ami a szakvéleményben javasolt?
Soron kívüli felülvizsgálatot kérhet a törvényes képviselő, illetve szülő /gyám
beleegyezésével az intézmény abban az esetben, ha az utolsó vizsgálat időpontja
után minimum fél év eltelt és még minimum fél év van a kijelölt
felülvizsgálatig.16.
Mi történik, ha beadtam a
vizsgálati kérelmet, de meggondoltam magam és mégsem akarom elvinni a
gyermekem?–
Amennyiben
az intézmény együttműködése nélkül adta be a kérelmet, írásos lemondó
nyilatkozat benyújtásával mondhat le róla.–
Amennyiben
az intézménnyel közösen nyújtották be, az intézmény és a szülők együttes
lemondása szükséges.17. Mit
tehetek, ha nem értek egyet a szakértőivéleménnyel?
A
vizsgálat napján is van lehetőség arra, hogy a törvényes képviselő ne fogadja
el a vizsgálat eredményét.
Amennyiben akkor elfogadta, a szakértői vélemény kézhezvételét követő 15 napon
belül írásban fellebbezhet az illetékes tankerületi központ felé.18. Mind
a két szülőnek el kell kísérnie a gyermeket a vizsgálatra?
A vizsgálat megkezdéséhez mind a két
szülő szükséges, azonban, ha csak az egyik tud eljönni, akkor a megjelent szülő
képviselheti a távolmaradót. Arról egy nyilatkozatot kell aláírni, hogy
jogosult a távollévő szülő képviseletére.19. Elviheti
e a nagymama/szomszéd/testvér a gyermeket a vizsgálatra?
Nem! Mindenképpen, legalább az egyik
szülő/hivatalos gyám jelenléte szükséges!20. Szükséges
a szülő megjelenése, ha a gyermek már elmúlt 18 éves?
Nem.21. Megtekinthetem,
lefényképezhetem, haza vihetem a vizsgálólapokat?
A vizsgálati lapok megtekintésére van
mód a vizsgálatot követően, azonban sem lefényképezni, sem lefénymásolni, sem
haza vinni nem lehetséges.22.
Kitől kaphatja meg a gyermekem a
javasolt fejlesztést?–
A
koraifejlesztésre és gondozásra jogosultak ellátását intézményünk szakemberei
végzik.–
A
fenntartó az óvodában heti 11 órás időkeretben köteles megszervezni a BTMN-el
küzdő gyermekek fejlesztését. (Nkt.2011.évi CXC. törv.8§(3)–
Az
általános iskola és a középiskola köteles megszervezni a tanuló heti kötelező
óraszámán túl, a BTMN tanulók számára differenciáló fejlesztést biztosító 1-3
fős foglalkozásokat. (Nkt.2011.évi CXC.törv. 21.§(5))23.
Mi a különbség a készségfejlesztés
és a korrepetálás/felzárkóztatás között?
A tantárgyi felzárkóztatást a megfelelő szakképzettségű pedagógus, a
készségfejlesztést a fejlesztőpedagógus, a gyógypedagógiai terápiát a
gyógypedagógus végzi.
Tantárgyi felzárkóztatásra megfelelő készségek esetén van szükség, amikor a
gyermek hiányosságai a tananyagban való elmaradás, a gyakorlás vagy
motiválatlanság hiánya miatt van.
Készségfejlesztésre/gyógypedagógiai terápiára valamely készség fejlődésének
elmaradása, kialakulatlansága miatt van szükség.24.
Lemondhatok e a gyermekem számára
javasolt fejlesztésekről/terápiáról? Vihetem e magánfejlesztésre?
A szülő nem mondhat le ezekről, mert ezek a gyermek számára alanyi jogon
járnak. Mindemellett természetesen nincs akadálya, hogy magán úton is kapjon fejlesztést
a gyermek, erről azonban érdemes mind a két szakembert értesíteni.25.
Hogyan érvényesíthetem a szakértői
véleményben foglalt javaslatokat/könnyítéseket/mentességet?
A szakértői véleményben foglaltak hatályosak és kötelező érvényűek. Az óvoda/iskolai
igazgatója minderről határozatot hoz.26. Meddig
érvényes a szakértői vélemény?
A felülvizsgálat
idejéig, illetve a felülvizsgálat eredményeiről készült szakértői vélemény
elkészültéig érvényes. A legutolsó kontrollvizsgálat után (a tanuló elmúlt 16
éves) a tanuló középiskolai tanulmányainak végiéig érvényesek a BTMN
diagnózisról szóló szakértői vélemények. (Az SNI diagnózist tartalmazók a
fiatal felsőfokú tanulmányainak végéig érvényesíthetők.)27. Ki
kaphat tantárgyi mentességet? Hogyan lehet ezt kérni?
Első
körben a járási pedagógiai szakszolgálathoz kell szakértői vizsgálat iránti
kérelmet benyújtani. Abban az esetben, ha felmerül a tanulási zavar megléte,
sajátos nevelési igény megállapítása miatt a tanuló további vizsgálatát
kezdeményezzük a megyei szakértői bizottságnál. Tantárgyi mentességet a megyei
szakértői bizottság adhat tanulási zavar bizonyossága esetén.28.
Hogyan pótolhatom az elvesztett
szakértői véleményt?
Telefonon/e-mailben/személyesen/postai úton is kérhet tőlünk 25 évnél nem
régebbi szakértői véleményéről hivatalos másolatot.
Támogatóink nevére kattintva olvashatnak a közösen teremtett értékekről, a kapott ajándékokról, élményekről.
Köszönjük szépen a támogatást!
EFOP-3.1.6-16-2017-00006 A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése
A projekt azonosító száma: EFOP-3.1.6-16-2017-00006 A kedvezményezett neve: Veszprémi Tankerületi Központ Elnyert támogatási összeg: 285.511.607 Ft A projekt megvalósítási időszaka: 2018.09.01. – 2020.08.31. A projekt az Európai Unió támogatásával, az